Breezecraft
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Tågstation till servern!

+3
Eledyssil
WavingMaster
Tetris
7 posters

Gå ner

Tågstation till servern! Empty Tågstation till servern!

Inlägg  Tetris tor sep 08, 2011 2:01 pm

Jag vill bygga en tågstation på servern, vet därimot inte om de skulle förstöra survival/adventure grejjen på servern. Vad tror ni? ska vi ha en tågstation mellan dom förbyggda städerna eller vill ni hellre "hitta" dom själv?
Skulle också kunna göra så att tågstationerna är "stängda" till folk vet vart alla städer ligger eller att jag gör "koder" som man hittar i städerna för att komma just till den staden. vad tycker ni?
Tetris
Tetris
Moderator
Moderator

Antal inlägg : 72
Join date : 11-08-31

Till överst på sidan Gå ner

Tågstation till servern! Empty Sv: Tågstation till servern!

Inlägg  WavingMaster tor sep 08, 2011 2:33 pm

jag tycker att vi iaf väntar med tåg, jag menar inte jättesvårt att lägga spår Razz
Blir nog bättre om det är "stigar" eller något mellan städerna,

((det behöver ju inte vara skitlångt mellan städerna))

lol!
WavingMaster
WavingMaster
Moderator
Moderator

Antal inlägg : 28
Join date : 11-09-01
Age : 29
Ort : Swingtown

Till överst på sidan Gå ner

Tågstation till servern! Empty Sv: Tågstation till servern!

Inlägg  Tetris tor sep 08, 2011 2:40 pm

onödigt att ha fler än en stad om de inte ska vara långt mellan dom ju. mening med städerna var ju att de skulle vara någon sorts questhub:o
Tetris
Tetris
Moderator
Moderator

Antal inlägg : 72
Join date : 11-08-31

Till överst på sidan Gå ner

Tågstation till servern! Empty Sv: Tågstation till servern!

Inlägg  WavingMaster tor sep 08, 2011 2:43 pm

okej sant... men tycker ändå att vi väntar med tåg. det är ju bara att bygga till sen annars Smile


lol!
WavingMaster
WavingMaster
Moderator
Moderator

Antal inlägg : 28
Join date : 11-09-01
Age : 29
Ort : Swingtown

Till överst på sidan Gå ner

Tågstation till servern! Empty Sv: Tågstation till servern!

Inlägg  Tetris tor sep 08, 2011 2:52 pm

ifall vi gör den sen kommer vi inte få den att smälta in i staden :< och de kommer vara ett problem tbh. de bästa skulle vara att göra en direkt, sen behöver vi inte nödvändigtvis dra alla spår på en gång, men ha stationen klar iaf.
Tetris
Tetris
Moderator
Moderator

Antal inlägg : 72
Join date : 11-08-31

Till överst på sidan Gå ner

Tågstation till servern! Empty Sv: Tågstation till servern!

Inlägg  WavingMaster tor sep 08, 2011 3:37 pm

mmh, men inga skyrails, det ser bara konsstigt ut tycker jag :/


lol!
WavingMaster
WavingMaster
Moderator
Moderator

Antal inlägg : 28
Join date : 11-09-01
Age : 29
Ort : Swingtown

Till överst på sidan Gå ner

Tågstation till servern! Empty Sv: Tågstation till servern!

Inlägg  Eledyssil tor sep 08, 2011 3:38 pm

Jag är helt emot tågrälsar.
Eledyssil
Eledyssil
Admin
Admin

Antal inlägg : 53
Join date : 11-08-31
Age : 31
Ort : Svängsta

Till överst på sidan Gå ner

Tågstation till servern! Empty Sv: Tågstation till servern!

Inlägg  Tetris tor sep 08, 2011 3:41 pm

mm gillar inte heller skyrails, men tunnelbanor är nice.

varför då jimmy?
kommer ju bara göra de bekvämare att ta sig till städer man redan har varit i:o onödigt att man ska behöva springa aslångt för att komma till en stad man redan varit i tbh:o
Tetris
Tetris
Moderator
Moderator

Antal inlägg : 72
Join date : 11-08-31

Till överst på sidan Gå ner

Tågstation till servern! Empty Sv: Tågstation till servern!

Inlägg  Eledyssil tor sep 08, 2011 3:45 pm

För att det är survival, man ska gå, det är det som är halva grejen.
Eledyssil
Eledyssil
Admin
Admin

Antal inlägg : 53
Join date : 11-08-31
Age : 31
Ort : Svängsta

Till överst på sidan Gå ner

Tågstation till servern! Empty Sv: Tågstation till servern!

Inlägg  Tetris tor sep 08, 2011 3:54 pm

true, men tror inte att de kommer vara särskilt hög trafik ändå. jag menar, man går till staden, listar ut alla ledtrådar och kör dungeon. efter de har man egentligen ingen anledning att åka tillbaka till staden. och den största delen i survival är att leta grejjer så tror inte då kommer förstöra så stor del. en liten liten del försvinner dock ifall man får för sig att göra ett återbesök i staden av någon anledning.

tbh borde vi inte bara tänka på att de ska vara svårt, de ska vara roligt också. för svårt = frustration = inte roligt:(
Tetris
Tetris
Moderator
Moderator

Antal inlägg : 72
Join date : 11-08-31

Till överst på sidan Gå ner

Tågstation till servern! Empty Sv: Tågstation till servern!

Inlägg  Steamkuma tor sep 08, 2011 4:28 pm

Håller med Jimmy på detta. städerna ska ju även ha en medeltids känsla till sig och på medeltiden fanns inte tåg.
Steamkuma
Steamkuma

Antal inlägg : 66
Join date : 11-08-31
Age : 29
Ort : Väddö

Till överst på sidan Gå ner

Tågstation till servern! Empty Sv: Tågstation till servern!

Inlägg  Tetris tor sep 08, 2011 4:35 pm

nej, men spårvagn och tåg är ju inte samma sak:p tror dock att utan tågstation så kommer städerna vara helt döda utom precis då man letar ledtrådar i dom. ska vi hålla oss stenhårt inom medeltiden så kommer vi inte kunna göra någonting alls. fanns ju inte elektricitet på medeltiden t.ex (tror inte kloaker fanns då heller)
Tetris
Tetris
Moderator
Moderator

Antal inlägg : 72
Join date : 11-08-31

Till överst på sidan Gå ner

Tågstation till servern! Empty Sv: Tågstation till servern!

Inlägg  barkingnoise tor sep 08, 2011 4:56 pm

Tetris skrev:nej, men spårvagn och tåg är ju inte samma sak:p tror dock att utan tågstation så kommer städerna vara helt döda utom precis då man letar ledtrådar i dom. ska vi hålla oss stenhårt inom medeltiden så kommer vi inte kunna göra någonting alls. fanns ju inte elektricitet på medeltiden t.ex (tror inte kloaker fanns då heller)

Gällande kloaker, tänk Oblivion.



Jag tror att det kommer bli ett problem, som du säger, med att folk måste gå överallt hela tiden (om det inte finns tåg)
Vägar kommer underlätta dock. Då går man i alla fall inte vilse.
Båtleder (till exempel utgrävda kanaler genom en halvö så man slipper åka runt) skulle också funka.

Det enda railway-system jag kan föreställa mig kommer funka bra är i gruvor (för att forsla material) och eventuellt externa (från städerna) hubbar med rails som går mellan städerna men som byggs efteråt.
Men det är inget jag personligen skulle vilja se.

En rimlig distans mellan städerna vore kanske 1000 block, ungefär?
Städer med stora dungeons kanske ska vara lite längre bort, samt ruiner.

Man kan ju plucka upp små byar längsmed vägarna mellan städerna liksom.
barkingnoise
barkingnoise

Antal inlägg : 50
Join date : 11-08-31

Till överst på sidan Gå ner

Tågstation till servern! Empty Sv: Tågstation till servern!

Inlägg  Tetris tor sep 08, 2011 5:09 pm

1000 block är ett bra avstånd, och sa tidigare också att vi inte behöver göra järnvägarna direkt. men tågstationen skulle vara bra att göra på en gång för att få den att passa in bättre. och sen finns de mycket man kan göra för att inte järnvägarna ska bli överanvända. t.ex sätta en randomizer som gör att ibland då man åker flyger vagnen igenom golvet/ner i lava/är jobbig på andra sätt. så de blir mer en gamling att vara lat än att man helt enkelt bara är lat.

och ja angående kloakerna så kan man göra de utan problem, lika mycket som allt annat man kan göra i minecraft. de fina med spelet är att de inte finns en tidsperiod de utspelar sig i. och eftersom vi pratat om att köra medeltida tema betyder inte de (enligt mig) att allt måste stämma överens med hur medeltiden var på riktigt. man kan skapa sig en egen tidsperiod om man så vill, medeltida byggnade och design med hightech grejjer t.ex.

finns de i spelet så finns de i spelet, lika bra att utnyttja allt som finns istället för att låsa in sig i medeltiden:p är ju bara vad jag tycker och jimmy som bestämmer, men tycker de är en bra idé, för att ingen kommer tycka de är roligt att springa till alla städer efter att ha gjort de 100 gånger:p

finns så många sätt att bygga en järnväg på i minecraft, så tycker iaf att man ska tänka på vad man kan göra med dom innan man säger nej:(
Tetris
Tetris
Moderator
Moderator

Antal inlägg : 72
Join date : 11-08-31

Till överst på sidan Gå ner

Tågstation till servern! Empty Sv: Tågstation till servern!

Inlägg  Pansartax tor sep 08, 2011 5:44 pm

Enligt mig så ska vi varken ha skyrails eller tågspår, utan mysiga gravel-vägar som går genom täta skogar som är upplysta med lyktor~
Pansartax
Pansartax
Moderator
Moderator

Antal inlägg : 6
Join date : 11-08-31

Till överst på sidan Gå ner

Tågstation till servern! Empty Sv: Tågstation till servern!

Inlägg  Sarocco tor sep 08, 2011 7:21 pm

håller med, tåg har inget på servern att göra i survival. stigar eller vägar tycker jag däremot är helt okej, och även ett måste. vill folk ha järnväg så kan de bygga med sina egna material, risken är ju att ens järnväg blir stulen dock Twisted Evil
Sarocco
Sarocco
Moderator
Moderator

Antal inlägg : 33
Join date : 11-08-31
Ort : Hässleholm

Till överst på sidan Gå ner

Tågstation till servern! Empty Sv: Tågstation till servern!

Inlägg  barkingnoise tor sep 08, 2011 7:31 pm

Tetris skrev:men tågstationen skulle vara bra att göra på en gång för att få den att passa in bättre. och sen finns de mycket man kan göra för att inte järnvägarna ska bli överanvända. t.ex sätta en randomizer som gör att ibland då man åker flyger vagnen igenom golvet/ner i lava/är jobbig på andra sätt. så de blir mer en gamling att vara lat än att man helt enkelt bara är lat.

Det vore väl i så fall om man byggde dom a la vilda västern-style. Plant med marken liksom, så monster och shit kan gå över det hur mycket dom vill. Då kan ju banditer lura längsmed rälserna genom att förstöra en-tre rails och vänta på att folk ska åka förbi och då göra typ "tågrån"?
Alternativt kan man leta plugins som gör att player-placed rails (helst, för att undvika att abandoned mineshafts) "degradar", alltså att de går sönder randomly eller efter en tid.
Då måste man ha kontinuerliga reparationer / kontroller längsmed rälsen och det blir ganska drygt att göra om rälsen är för lång.

Tetris skrev:och ja angående kloakerna så kan man göra de utan problem, lika mycket som allt annat man kan göra i minecraft. de fina med spelet är att de inte finns en tidsperiod de utspelar sig i. och eftersom vi pratat om att köra medeltida tema betyder inte de (enligt mig) att allt måste stämma överens med hur medeltiden var på riktigt. man kan skapa sig en egen tidsperiod om man så vill, medeltida byggnade och design med hightech grejjer t.ex.

Liksom, dynamiten uppfanns av Alfred Nobel. Till exempel. Han var inte så medeltid lixx
Men ah, medeltid/1800-tal skulle man kunna kalla det.
Typ steampunk, fast medieval.
Om man ska kategorisera.
barkingnoise
barkingnoise

Antal inlägg : 50
Join date : 11-08-31

Till överst på sidan Gå ner

Tågstation till servern! Empty Sv: Tågstation till servern!

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet